środa, 6 listopada 2013

Hummel

Od chwili gdy z uporem chomika zaczęłam gromadzić naparstki  , pojawiały się myśli  że ten  czy inny kiedyś chciała bym mieć.
Jedną z takich pozycji  budzących moje pożądanie  były i dalej są naparstki Hummel.
Maria Innocenta Hummel , skromna zakonnica , która jest autorką rysunków przedstawiających scenki z udziałem  dzieci.Początkowo były to pocztówki  , w 1934 r  pocztówki M.I Hummel zobaczył  Franz Goebel  właściciel fabryki porcelany ,który za akceptacją s Hummel i przełożonej zakonu rozpoczął produkcje porcelanowych figurek.

Naparstki sygnowane Hummel  majĄ ceramiczna plakietkĘ  z miniaturowym rysunkiem autorstwa Marii Innocenty Hummel.
Na początku mojego zbieractwa były tylko marzeniem ,jednak marzenia się spełniają i w tej chwili  mam 3  .



              CHŁOPCZYK Z ROŻKIEM PREZENTOWYM
Naparstek  pozłacany  sygnowany ars/TCC  Made in W Germany


                 CHŁOPCZYK POD PARASOLKĄ
Naparstek posrebrzany  sygnowany ars edition hummel /first edition 1983

              DZIEWCZYNKA POD  CZERWONĄ PARASOLKĄ
Naparstek posrebrzany  sygnowany ars edition hummel /first edition 1983


3 komentarze:

  1. Witam również tędy i już dodaję do podglądanych oczywiście! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za naparstki Hummela dalabym sie pokroić piękne i przedstawiają moja ulubiona serię!

    OdpowiedzUsuń