niedziela, 13 maja 2018

Głowy

 Kolejne "naparstkowe" głowy zagościły w mojej kolekcji.
Są to naparstki wytwórni Staffordshire , sygnowane  ,z literką F ( Francesca)
inicjałami artysty który malował i datą.
Wytwórnia Francesca była prawdopodobnie prekursorem w wytwarzaniu naparstków w kształcie głów.Według informacji zaczerpniętych od Sue Gowan , firma Francesca została przejęta przez wytwórnię Staffordshire i korzystała z części wzorów.
Kolekcja głów tej wytwórni jest podzielona tematycznie.

KOMPOZYTORZY ( 4szt)

W mojej kolekcji tylko jeden naparstek
MOZART



KRÓLEWSKA KOLEKCJA( 6-7 szt)
w mojej kolekcji 4
Mary Quen of Scots
Victoria
Charles II
Nell Gwyn ( kochanka Charlsa II)
KOLEKCJA TUDORÓW (7szt)
w mojej kolekcji  4 szt

1.Ann of Cleves
2.Catherine Howard
3.Katherine Parr
4.Anne Boleyn


 CDN......
Kolejne naparstkowe głowy w następnym wpisie.
Dziękuję za odwiedziny i każde zostawione słówko.






34
of
36





17 komentarzy:

  1. Preciosa colección de cabezas, son muy originales.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początku nie potrafiłam przekonać się do tych naparstkowych głów. Dopiero po kilku latach zdecydowałam sie na zestaw z Henrykiem VIII i jego żonami, i bardzo mi się on podoba :). Świetne masz okazy w swojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. O super! Ciekawa jestem także kolejnego wpisu z "głowami". Ja akurat należę do zbieraczy, które je lubią, choć pewnie mogą robić nieco przerażające wrażenie. Lubię też psie łebki, które mam w swoim zbiorze :) Ślę serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem z tych mniej lubiących obcięte głowy...Ale, odkąd mam w swoich zbiorach dwie, to powoli się z nimi oswajam ;)
    Twoje są całkiem, całkiem :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie też te główki ekscytują, choć nie mam ich jeszcze w swoim zbiorze ;) ...ale będę polować
    Twoje Ewuniu są śliczne :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze naparstki!
    Pozdrawiam gorąco!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  7. Wowww!!Nawet nie wiedziałam,że takie naparstki istnieją:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne te głowy, mnie się osoobioso bardzo podobaja, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. O rany jaka niesamowita kolekcja. Świetne naparstki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful thimbles.
    Have a nice week end
    Kiss

    OdpowiedzUsuń
  11. Bonita colecção de dedais.
    Bjs

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna Victoria! I taka młodziutka ;))

    OdpowiedzUsuń